I januari 2015 ger vår familj sig ut på ett smärre Amerikaäventyr. Vi ska bo ett tag i Seattle.
Känna oss för, se om vi trivs. Kanske blir vi kvar för alltid?
Det här är vår resa.

torsdag 23 oktober 2014

Just NU startar äventyret

Avtalet är tydligen godkänt sägs det. Avtalet som ska ta oss nio tidszoner och 7 602 km från Stockholm till vårt nya hem.

Jag har precis gjort det jag bävat för i några månader nu. Jag har sagt upp barnens förskoleplatser. Det går inte att vara ledig i åtminstone åtta månader och ändå behålla platserna. Det får man inte. Så barnens trygga punkt i vardagen ryker men jag hoppas att i alla fall lillasyster får komma tillbaka till samma förskola och samma avdelning till hösten. Om vi kommer hem alltså. För det är inte givet. Vi ska testa det här i ett halvår. Utvärdera. Se hur barnen mår av miljöombyte, av avstånd till älskade mormor, morfar och farmor. Se hur jag står ut med att vara soccer mom. Se hur maken passar in i den amerikanska drömmen...

Beslutet är taget, bläcket har börjat torka, bilen är beställd och arbetstillstånden på gång. Seattle, here we come!

1 kommentar: