I januari 2015 ger vår familj sig ut på ett smärre Amerikaäventyr. Vi ska bo ett tag i Seattle.
Känna oss för, se om vi trivs. Kanske blir vi kvar för alltid?
Det här är vår resa.

söndag 26 oktober 2014

Packning

Dagens fundering gällande flytten: hur i helskotta ska man få med sig allt man behöver över Atlanten? Värt det att släpa med vagn(ar), bilbarnstolar och leksaker? För visst kan jag köpa nytt men vad ska jag göra med alla grejer när/om vi åker hem igen?

Kläder då? Don't even go there. Jag får med mig max fem par skor och en tre-fyra handväskor. Misären är total. Total säger jag.

OK, det som hittills är beslutat att det ska få följa med då:
- Svenska dl-mått för att kunna baka som vettigt folk.
- Dator, paddor och telefonprylar.
- Ungarnas på tok för många "livsnödvändiga" gosedjur.
Ja, nä, då var väl resväskorna fulla där då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar