I januari 2015 ger vår familj sig ut på ett smärre Amerikaäventyr. Vi ska bo ett tag i Seattle.
Känna oss för, se om vi trivs. Kanske blir vi kvar för alltid?
Det här är vår resa.

lördag 28 februari 2015

Handyman

Vi har besök. Mormor och morfar (ja, barnens alltså) är här sedan en dryg vecka för att fira födelsedagar (min förra fredagen, sonens på tisdag) och krama barnbarn och shoppa till de droppar. Dollarn på vara så dyr att man får hicka men vissa saker är fortfarande riktigt billiga.

En annan sak min käre far har bistått oss med är att vara lokal handyman. Plötsligt fungerar tvättmaskinen, det är inte stopp i handfatet i barnens badrum, stolarna är inte rangliga och persiennerna är lätta att hissa upp och ner. Jag säger inte att maken är född med tummen mitt i handen men ärligt... han är född med tummen mitt i handen. Han gör sitt bästa men hur jag ska klara av att hålla ordning på utrustningen här hemma när pappa har åkt tillbaka till Sverige övergår mitt förstånd!

2 kommentarer:

  1. Helt underbart! och så fascinerande. Det blir till att lära er mandarin eller nåt för att snacka hemligheter.

    Kram Christin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi funderar på Esperanto? Kram!

      Radera