I januari 2015 ger vår familj sig ut på ett smärre Amerikaäventyr. Vi ska bo ett tag i Seattle.
Känna oss för, se om vi trivs. Kanske blir vi kvar för alltid?
Det här är vår resa.

måndag 12 januari 2015

Ytligheten personifierad

Lite drygt tre dygn to go och min största oro är att jag inte kommer att kunna ta med mig alla mina handväskor. Det sätter liksom saker i perspektiv lite grann... Om ens största problem är så ytligt som vilka väskor som ska få stanna hemma så har man det väldans bra. Det fattar till och med jag. Men det är en stenhård kamp som pågår därinne i klädkammaren just nu kan jag säga. I ena ringhörnan en arg röd Alma, i andra en väldigt aggressiv Neverfull... (För er som pratar väskspråk är det tydligt, för er som inte gör det är det nog lika bra att ni låter bli.)

Annars då? Jo då, det tar sig. Förvånansvärt lite kläder som ska med men attans så mycket leksaker som helt plötsligt blev livsnödvändiga. Gissar på att mina föräldrar kommer att få släpa med sig en sjuhelvetes massa prylar när de hälsar på i februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar